MAX PAYNE

تحلیل فیلم / دلنوشت های سینمایی

MAX PAYNE

تحلیل فیلم / دلنوشت های سینمایی

تحلیل عکس 2 - زندگی و آثار یوجین ریچاردز







E u g e n e R i c h a r d s مانند کندن پوستهء زخم   مروری بر <br>زندگی و آثار یوجین ریچاردز






E u g e n e R i c h a r d s

مانند کندن پوستهء زخم

 مروری بر زندگی و آثار یوجین ریچاردز



او تارک دنیا و چله نشین زن , بچه و سگش است.

سرش بی موست, موهایش را تازه تیغ زده و ریش هایش را همین طور.

او مستقیم نگاه می کند. نه به من که کنار او روی مبل نشسته ام, بلکه درست مستقیم.

او دارد به اوایل کارش برمی گردد.

درست مانند کندن پوستهء زخم.تلاش می کند که باز گردد و گذشته را از ابتدا تصور کند.














قسمت اول





























ماهنامه عکس - شماره 228

راه اندازی تحلیل عکس 2

با سلام خدمت دوستان عزیز قسمت تحلیل عکس 2 , راه اندازی شد.
به این علت بخش جدیدی بنام تحلیل عکس 2 ایجاد شد , چون نمی خواستم وبلاگ سنگین بشه.
برای همین سعی می کنم اگر تعداد عکس ها بیش از 10 عدد بشه اونها رو تو بخش جدیدی ارائه بدم.

بازم تشکر می کنم که به وبلاگ خودتون سر می زنید.

تحلیل عکس - ارنستو چه گوارا







ارنستو چه گوارا




چهره برافروخته چه گوارا همه جا به چاپ رسیده است.


این عکس ها همیشه به همان گونه است , عکسی که در آن مردی که


"ارنستو چه گوارا" نامیده می شود , با عزمی راسخ به دوردستها نگاه می کند ,


با کلاهی نظامی که برسرش گذاشته است , ژاکت چرمینی که زیپ آن تا زیر گردن


کشیده شده است و موهایی که بر اٍر وزش باد متمایل به آن جهت شده است.


تمامی جنگاوران جهان به این عکس احترام می گزارند.






ماهنامه عکس شماره 227


 

تحلیل عکس - نور ماه از میان درختان






نور ماه از میان درختان

گزارشی از فروش 3 میلیون دلاری عکسی از ادوارد استاکین






عکسی از یک دریاچه که توسط "ادوارد استاکین" گرفته شده است روز 21 بهمن سال جاری

در حراجی سوتهبی به قیمت بالاتر از دو میلیون و 928 هزار دلار فروخته شد و رکورد گران ترین

عکس جهان را بخود اختصاص داد.

استاکین جزو گروهی از عکاسان بود که تلاش می کردند عکاسی را در زمره هنرهای زیبا معرفی کنند.

استاکین در سال 1897 در لوکزامبورک متولد شد و در سال 1973 از دنیا رفت.






ماهنامه عکس شماره 277

سواد بصری - نقطه







نقطه اولین عنصر بصری


نقطه

اولین عنصر بصری نقطه است که مبدا پیدایش فرم می باشد

وجود نقطه مبین مکانی است در فضا.




نقطه ممکن است کوچک یا بزرگ باشد البته بستگی دارد که در چه فضایی قرار گرفته باشد.




شکل متداول ومعمول نقطه بصورت دایره مطرح می شود و به ندرت آنرا به شکلی دیگر از جمله چهارگوش و یا چند ظلعی می شناسند.




نقطه ساده ترین واحد تقلیل ناپذیر ارتباطات بصری است.

د تعریف ریاضی نقطه باید گفت: نقطع عبارت است از نمونه تصویری که فاقد طول , عرض , ارتفاع و عمق باشد. نقطه دارای انرژی است , انرژی آن متراکم و در درون آن نهفته است.




با تکرار نقطه در ترکیبهای متنوع می توان مفهوم ریتم را شناخت.




با تجمع و تفرق نقطه ها در یک ترکیب جدید مفهوم انبساط و انقباظ را می توان نمایش داد.








نقطه مدور نهانگاه انرژی تصویری متراکمی است که در درون آن زندانی است.همین نقطه به هیچ جهتی گرایش ندارد و حتی در فضای صفحه ثابت است.




بر عکس نقطه ای که به شکل مربع یا مثلث یا شکل های مشابه باشد بهلت خصوصیات تصویری همان شکل ها انرژی تصویری در جهت یا جهاتی که اضلاع مثلث یا مربع و غیره الغا می کند در فعالیت است
.





































دکتر محمد حسین حلیمی

اصول و مبانی هنر های تجسمی