MAX PAYNE

تحلیل فیلم / دلنوشت های سینمایی

MAX PAYNE

تحلیل فیلم / دلنوشت های سینمایی

سینما: حمید هامون، ز دریا باز نگشت!

 

ذلیل مرده این چه کاری بود که کردی؟ مردیم از دستت...

 

 

آره این طوری میرند؟ اونوقت این رسمشه؟ یعنی درسته؟ نه جدا؟ رفتی دیگه؟ مطمئن؟ ... من که باور نمی کنم، خیلی ساله که تلویزون نگاه نمی کنم ولی این بار مجبور بودم، هیچکی تاحالا اشکای منو تو جمع ندیده بود، خیلی دوست داشتم ولی نمیدونستی، خیلی. اینارو که دارم می نویسم همینطور اشکام داره رو کی برد می چکه. خیلی دوست داشتم

 [این کلمه "خیلی" رو مثه خودت ادا کردم که چشماتو می بستی و به سرت یه نیم چرخش می دادی و بعدش یه لبخند تلخ می زدی]

نظرات 20 + ارسال نظر
الهام شنبه 29 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 07:59 ب.ظ

اخ که تن صداش تو گوشمه
میمیک صورتش صوت عجیب و زیبای صداش و حرکاتش
خداحافظ حمید هامون همیشه عزیز

مرسی الهام خانومی که اومدی

شراره مامان بردیا دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 09:18 ق.ظ

خدایش بیامرزاد
نامه رضا کیانیان به خسرو شکیبایی :((
**************************************
رضا کیانیان در نامه‌ای خطاب به خسرو شکیبایی نوشته است: هنوز سینمای ایران کلی با تو کار داشت.

این بازیگر سینما و تئاتر ایران در پی درگذشت خسرو شکیبایی در نوشتاری که در اختیار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قرار داده، آورده است:

«سلام خسرو جان

بی‌خبر گذاشتی و رفتی. بدون خداحافظی!

دو هفته پیش هم که آخرین جایزه‌ات رو گرفتی، روی صحنه لام تا کام حرف نزدی. از گوشه صحنه اومدی بالا و آروم جایزه‌ات را گرفتی؛ برای سی سال حضور پرشور و شوقت در سینمایی که این روزها چندان شور و شوقی در آن نیست.

فقط لبخند زدی و رفتی پایین و لای جمعیت گم شدی. خوب اگه قرار بود بری و پشت سرت رو هم نگاه نکنی، چند کلمه‌ای برای ما که پشت سرت بودیم، حرف می‌زدی!

یادمه وقتی آمدی رو صحنه، حالت خوب بود.

آخه یکی دو بار دیگه که این اواخر روی صحنه اومدی و دیدمت، حالت زیاد خوب نبود. ولی این دفعه، همه خوشحال شدیم. فقط نمی‌دونستیم داری میری. نمی‌دونم خودت می‌دونستی یا نه. می‌گن آدمای خوب قبل از رفتن، حال‌شون خیلی خوب می‌شه؛ چون دارن می‌رن یه جای خوب. ما از کجا باید می‌فهمیدیم که این حال خوب نشانه‌ی چیه؟ همیشه بعد از این‌که اتفاق می‌افته، می‌فهمیم. ولی فکر کنم خودت می‌دونستی؛ چون هیچی نگفتی و اون‌جوری فقط لبخند زدی. شاید داشتی خداحافظی می‌کردی و ما نمی‌فهمیدیم. ولی چه خداحافظی باشکوهی! خیلی‌ها آرزو دارن در اوج خداحافظی کنن؛ اما نمی‌تونن. شاید هم اون لبخند همین معنا رو داشت. شاید اگر حرف می‌زدی، همه‌ی خداحافظی‌ات می‌شد همون چند تا کلمه؛ ولی چون همیشه شاعر بودی، فقط مهربان و با سپاس نگاه کردی و لبخند زدی. حالا که فکر می‌کنم، می‌فهمم این‌جوری بیش‌تر حرف زدی.

من هی باید از تو یاد بگیرم. یادته سال‌ها پیش وقتی از مشهد به تهران آمدم، تو روی صحنه‌های تئاتر می‌درخشیدی. من کلی دویدم تا روی صحنه بیام و دیده بشم.

بعدها هم که تو روی پرده سینماها می‌درخشیدی، باز هم من کلی دویدم تا روی پرده بیام و دیده بشم.

یادته من اولین فیلمم رو که بازی کردم، تو «هامون» بودی. من یادمه که در فیلم «کیمیا»، دست منو می‌گرفتی. کلی حال می‌دادی که رو بیام و دیده بشم. بعد هم فقط یک بار دیگه شانس داشتم در کنار تو بازی کنم؛ تو فیلم «درد مشترک»، چه بامسما.

ارتباط من با تو، مثل کوهنوردها با کوه‌هاست. هر قله‌ای رو که فتح می‌کنن، می‌بینن پشتش یه قله‌ی بلندتر هست. من هرچی می‌دوم، تو یه قدم جلوتری؛ مثل الآن. جلوتری دیگه عموجون. رفتی اون‌ور. نمی‌دونم چقدر دیگه باید بدوم تا به اون‌ور برسم، تازه نمی‌دونم در چه وضعیتی میام اون‌ور.

پس از اون‌ور یه دعایی برای من بکن. میگن دعای اون‌وری‌ها برای این‌وری‌ها زودتر مستجاب می‌شه. این‌جوری که تو رفتی، کلی «خدابیامرزی» و «یادش بخیر» و «حال‌های خوب» و «یادهای خوب» و .. بدرقه‌ی راهته.

من که شاهدم، خودتم اگه حال‌شو داشته باشی، یه نگاهی به این‌ور بندازی می‌بینی.

دست پر رفتی دیگه. می‌بینی چقدر از من جلوتری! کلی باید بدوم تا موقع رفتن دستم پر باشه.

البته جات پیش ما خالیه. هنوز سینمای ایران کلی با تو کار داشت. ولی خوب مثل به دنیا آمدنه دیگه. موقعش که برسه، باید متولد بشیم. ما یه تولد رو دیدیم؛ تو دو تا؛ تولدت مبارک.

می‌دونم اون‌جا کلی از بر و بچه‌های سینما و تئاتر اومدن پیشوازت. حتما کلی هم تدارک دیدن.

ما که اون دنیا به بازیگری‌مون ادامه می‌دیم. اون‌جا هم حتما نمایش هست. اون‌وری‌هام حتما به سرگرمی احتیاج دارن. پس اون‌جا بی‌کار نمی‌مونیم. وقتی مردم رو سرگرم می‌کنیم و حال‌شون خوب می‌شه. یه خدابیامرزی به ما و پدر و مادرمون می‌گن دیگه. وقتی مردم تو خیابون تو رو می‌دیدند و بی‌اختیار لبخند می‌زدند، خودش خدابیامرزیه دیگه. وقتی مردم می‌فهمن که تو رفتی و دیگه میون ما نیستی، گریه می‌کنن و جاتو خالی می‌کنن، خدابیامورزیه دیگه.

می‌بینی خدا چه لطفی به تو داشته که این موقعیت و جایگاه ‌رو بهت داده. پس اون‌طرف هم حتما تحویلت می‌گیره و می‌بردت روی صحنه‌ها و پرده‌های اون‌جا، که بازم مردم اون‌ور ببیننت و حال‌شون بهتر بشه و خدابیامرزی ادامه داشته باشه.

به امید دیدار»

رضا کیانیان
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1165693&Lang=P

سلام شراره خانومی
خیلی لطف و بزرگواری کردی که اومدی و این مطلب رو برام گذاشتی

فرزانه دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 04:20 ب.ظ

سلام احسان
ممنون من ازنمایشگاه دیدن کردم . خوب بود تقریبا .
باز هم ممنونم .
درگذشت خسرو شکیبایی رو هم تسلیت میگم بهت و به جامعه هنری و براش از خدا طلب رحمت میکنم .
بروزم خوشحال میشم بیایی .

سلام فرزانه خانم
خواهش کاری نکردم


ممنونم
حتما میام
لطف کردی

Reza Jamali چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:37 ق.ظ http://www.rjhp.blogfa.com

سلام
راستش چی بگم
فکرشو بکن
درست روز قبل از فوتش داشتم هامون رو میدیدم
فکر نکنم که دیگه خسرو تو سینمای ایران تکرار بشه
تشییع جنازه اش هم فوق العاده بود از همه قشر و آدمی میتونستی ببینی که همه به عشق خسرو تو اون گرما اومده بودن و هر کی برای خاطرات خودش اومده بود
آپم بیا منتظرتم

سلام

منم آپ قبلیم مربوط به هامون بود
یجور حسه که نمیشه توصیف کرد
بهت تسلیت می گم


ممنون اومدی پیشم
حتما

Reza Jamali پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:18 ب.ظ http://www.rjhp.blogfa.com

سلام
با یک فیلم از وودی آلن آپ هستم
یه سری بزن
منتظرتم

سلام
چه خوب

حتما
ممنون اومدی

وحید جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:17 ق.ظ http://download4software.iranblog.com

با سلام خدمت شما دوست عزیز
وبلاگ جالبی دارید . از شما دعوت می کنم به وبلاگ من هم سری بزنید
در ضمن برای تبادل لینک منتظر جواب شما هستم
اگه مایل به این کار هستید منو با نام :: مرکز دانلود رایگان نرم افزار :: لینک کنید
و به من بگید تا شما رو با نام دلخواهتون لینک کنم
لینک شما در لینک باکس وبلاگ من قرار خواهد گرفت
حتما در این مورد در وبلاگ من نظر دهید
با تشکر
وبلاگ : download4software.iranblog.com

سلام
ممنونم

ممنون از حضورتون
خدمت می رسم

نهال یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:12 ب.ظ http://fazmetr.blogsky.com

سلام

منم وقتی خبر فوتش رو شنیدم بلافاصله یاد تو افتادم ..
یادته با چه ذوقی درباره ی هامون بهم گفتی و وقتی فیلمشو دیدم کلی از نشونه ها شو برام گفتی ؟
خیلی عالی بود ...
خدایش بیامرزد ..

سلام

آره یادمه. شما لطف داری من کاری نکردم.

خدایش بیامرزد


ممنون اومدی نهال عزیز

Reza Jamali چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:06 ب.ظ http://www.rjhp.blogfa.com

سلام
با یک فیلم از آکیرا کوروساوا آپ هستم
یه سری بزن
منتظرتم

سلام

چه خوب

ممنون خبرم کردی
حتما میام

Reza Jamali جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:01 ب.ظ http://www.rjhp.blogfa.com

سلام
با یک فیلم از تارانتینو به روز هستم
یه سری بزن
منتظرتم

سلام

حتما میام
ممنون خبرم کردی

Reza Jamali یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:53 ب.ظ http://www.rjhp.blogfa.com

========================================
=============###======##=======###======
=======#======##======##======###=======
======###=====#############==###========
========##=####===========#####====###==
========###===================######====
==###==##=======================###=====
===####===========================##=##=
====##====================###======###==
====#===================#######=====#===
===##===================########====##==
===#=====####===========#######======#==
===#======###==============##========#==
===##===========================#===##==
===##==========================#====##==
====##=======================##====##===
=====##==####============####=====##====
======##====##############=======##=====
=======###=====================###======
==========###===============###=========
============#################===========
===================###==================
===================###==================

من آپم

خوشحال میشم بیای
با یک فیلم متفاوت

سلام

باشه حتما

clipsms یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:50 ب.ظ http://clipsms.blogpars.com/

با سلام وبلاگ خیلی خوبی دارید در صورت تمایل به تبادل لینک ما را با نام = کلیپ sms = لینک و خبر دهید شما را با چه نامی لینک کنیم

سلام
خیلی ممنون از حضورت

Reza Jamali دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:29 ق.ظ http://www.rjhp.blogfa.com

سلام
آقا من همین الان شاهکار آنگراندیسمان رو دیدم و گفتم واجبه که بیام مطالبت رو درباره این فیلم بخونم فعلا که مخم هنک کرده ولی خیلی خوب نوشتی.

سلام

خوشحالم

ممنون از لطفت

ح . گ چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:24 ب.ظ

سلام . خوبی احسان جان ؟ فکر کردم مطلب جدید نوشتی اومدم و دیدم نه . هنوز ننوشتی . منتظر مطلبت هستم عزیز . چیزی ندارم که برات بنویسم . بزار حداقل بهترین دیالوگ زندگیم رو بنویسم که خط های کامنتم بیشتر بشه .
موفق باشی و خوش .

جلال الدین : چای بی قند هم بد مزه نیست
غلامرضا : تلخه
جلال الدین : تلخی با قند شیرین نمیشه . شب رو باید بی چراغ روشن کرد
غلامرضا : تلخه

سلام
خیلی ممنون که اومدی
خیلی لطف داری

جالبه منم یکی از بهترین دیالوگ های فیلمم ماله همین فیلمه

جلالدین:
تن کثیف مایه اش یه تشت آبه
دریاست که دلشوره داره از سیاهی دل

clipsms چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:44 ب.ظ http://clipsms.blogpars.com/

سلام ممنون از اینکه لینک کردین شما با نامی که خواسته بودید لینک شدید موفق باشید

سلام
ممنونم
موفق باشید

محمود از نگاه شخصی من جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:20 ب.ظ http://cinemamehr.blogfa.com/

سلام دوست قدیمی ... با اینکه چند وقتی میشه شیکیبایی از بینمون رفته ... وقتی متنت رو خوندم ... تنم لرزید ... و با خودم گفتم دنیا چه بی رحمه که که همه چی توش واسه آدم عادی میشه ... و این تلخه ... خیلی تلخه ... و شاید هم شیرین ...
خدایش بیامورزد ...

سلام عزیزم

لطف کردی اومدی ژیشم

خدایش بیامرزد

Reza Jamali شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:24 ب.ظ http://www.rjhp.blogfa.com

سلام
با یک فیلم از تیم برتن به روز هستم
حتما بیا
منتظرتم

سلام
ممنون خبرم کردی
حتما

Reza Jamali پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:22 ب.ظ http://www.rjhp.blogfa.com

سلام
با فیلمی از رومن پولانسکی به روز هستم
حتما بیا
منتظرتم

ممنون خبرم کردی
حتما

جیگسا جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:55 ب.ظ http://www.chainsaw.blogfa.com

سلام به تو رفیق قدیمی ... شاید چند ماهی می شه بهت سر نزدم . از طریق رضا فهمیدم پابرجایی و خوشحال شدم . یه مدتن نوشتم و نقد کردم دیدم خالی نمی شم . زدم توی خط داستان . یه داستان واقعی و تلخ و تا حدی مرتبط با موضوع وبلاگ .

منتظرت می مونم تا بیای .... حتما بیا ... وقتی زیادی باقی نمونده .

راستی یه بار دیگه لینکت رو آپدیت کردم ...

سلام عزیز دلم ...

خیلی لطف داری

حتما میام پیشت

ممنون از حضورت

Reza Jamali سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:13 ب.ظ http://www.rjhp.blogfa.com

__$$_________$$$
__$$$$_______$$$___$$$$$
_$$$$$$_____$$$___$$$$$$$
$$$_$$$$___$$$__$$$$____$
$____$$$$_$$$$_$$$
_______$$-$$$$$-$$----$$$$$
____$$$$$$$$$$$$_$$$$_$$$$$
___$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$$
__$$$__$$$$$$$$$$$$________$
_$$___$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$___$$$$_$$$_$$$__$$$$$
$___$$$$___$$__$$$$___$$$
____$$$_____$$___$$$____$$
____$$______$$$___$$$____$
____$$_______$$____$$$
____$________$$$____$$
____ _________$$$____$
_____________$$$
_____________$$$ســـــــلام
____________ $$$
____________$$$
___________$$$ من آّپـــــــــــــــــــــم
_________$$$$$
________$$$$$
______ $$$$$

سلام مرسی

رها پنج‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1387 ساعت 05:13 ب.ظ http://boxoffice.blogfa.com

میدونی تا قبل از اینکه تا ته! وبلاگت بیام و این مطلب رو در مورد استاد شکیبایی فقید بخونم٬ چی توی وبلاگت توجه ام رو جلب کرده بود؟!
سر تیتر وبلاگت!
این همه عکس؟!
براندو!
نیکلسون!
پاچینو!
جالب بود! اگه دوست داشتی یه سرکی هم تو آفیس من بکش!
یا علی

محبت گردید اومدید

حتما مزاحم میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد