MAX PAYNE

تحلیل فیلم / دلنوشت های سینمایی

MAX PAYNE

تحلیل فیلم / دلنوشت های سینمایی

کلید مخفی - کولاژی از جسد و خون

عنوان فیلم: کیل بیل جلد یک

محصول: ۲۰۰۳

ژانر: مهیج - اکشن

کارگردان: کوئینتین تارانتینو

فیلم نامه: کوئینتین تارانتینو و اوما تورمان

رده بندی سنی:  R  افراد زیر ۱۷ سال با همراهی والدین تماشا کنند.

 

خلاصه داستان:

"عروس" (اما تورمن) زنی است که یکی از بهترین اعضای یک گروه بین المللی آدمکشان حرفه ای به اسم "جوخه جنایت" بوده است تا اینکه تصمیم می گیرد از گروه جدا شود و زندگی تازه ای را برای خودش شروع کند . بنابراین رهبر گروه که مردی به اسم بیل است و سایر اعضای گروه با او دشمن می شوند تا اینکه در مراسم ازدواج او ، بیل و گروهش شوهر عروس و همه مهمانان را به قتل می رسانند و خود وی نیز به شدت مجروح و بیهوش می شود . 5 نفر از اعضای گروه مسئول این جنایت هستند . 4 سال پس از وقوع این حادثه عروس به هوش می آید . او تنها به یک چیز فکر می کند و آن انتقام گیری از بیل و گروهش است . عروس موفق می شود از دو نفر از اعضای گروه به اسمهای ایشی (لوسی لیو) و گرین انتقام گرفته و آنها را بقتل برساند .

 

 اطلاعات بیشتر در سایت فکسون:

http://www.fexon.com/movieinfo.php?mid=8

 

 

 

سلام

این یک قسمت جدیده توی وبلاگم که بیشتر به مطالب و موارد ناپیدای بصری یا هویتی فیلم های سینمایی  می پردازه.

 

برای شروع نظرتون رو به نمایی از فیلم کیل بیل 1 جلب می کنم، آنجایی که عروس(اوما تورمان) برای انتقام به دنبال اورن ایشی(لوسی لیو) می آید و در آن مجلس رقص و آواز دست سوفی(جولی دریفوس) را قطع میکند. بعد از این قطع کردن دست، مردم هراسان از آن محل فرار می کنند. بلافاصله نمایی از زیر پای عروس میبینیم که بر روی یک سطح شیشه ای راه می رود. دوربین درست در زیر پای عروس است. اگر این فیلم را در سینما دیده باشیم یا که نسخه دی وی دی آن را تماشا کنیم متوجه چیزی در کف پای عروس میشویم.

نوشته ایکه در کف هردو کفش عروس حک شده:

F U C K . U

 

این نما ‌آنقدر کوتا و سریع است که بعید است در بار اول نمایشش بچشم آید.

این نکات ریز جزو مواردیست که سینمای تارانتینو را برای طرفدارانش لذت بخش و دوست داشتنی تر می کند.

 

 

و درجایی دیگر از همین فیلم، آنجایی که عروس تمام افراد گروه کریزی88 را قلع و قمع می کند به بالای ساختمان می رود و ما نمایی از نقطه نظر او میبینیم که دارد به کشتگان نظاره می کند.

 

این نما بیشتر به یک تابلوی نقاشی یا یک کولاژ خون و جسد می ماند. درجایی دیدم که این تصویر را بصورت معکوس در آورده بود تا اثرات خون بر تصویر را بیشتر جلوه دهد.

 

 

پ.ن:

باور نمی کنید که اکنون دلم چقدر هوای دیدن فیلم پالپ فیکشن را کرده است، با آن نوشته های روی تیشرت جولز(جان تراولتا)

 

پ.ن2:

راستش با نقد های خوبی که در اینترنت و مجلات مشاهده میکنم دیگر جایی برای نوشته های خود نمی بینم.

البت جسارت نمی کنم و نوشته های خود را به عنوان نقد فیلم معرفی نمی کنم، آنها بیشتر دلنوشت های سینمایی من در مورد فیلم های مورد علاقه ام بود.

 

پ.ن3:

سایز اصلی هر دو تصویر:

http://maxpaynethefall.persiangig.com/image/HidenKey_KillBiil/bride720.jpg

http://maxpaynethefall.persiangig.com/image/HidenKey_KillBiil/afterkill720.jpg 

 

پ.ن4:

تازه امروز دیدم که پیج رانک وبلاگم یکی زیاد تر شده.

(آخربی بی جنبه‌گی بود ولی خوب چیکار کنم کیف کردم)

 

 

 

ارادتمند:

MAX PAYNE

نظرات 21 + ارسال نظر
سیاوش جمعه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:52 ب.ظ http://siahterminator.blogfa.com

سلام احسان
این فیلم رو دیدم فیلم قشنگی بود
وتارانتینو به خوبی کارتون و فیلم رو با هم ترکیب کرده بود
کیل بیل ۲ هم خیلی قشنگه واما تورمن واقعا برای این فیلم خیلی سختی کشید

سلام سیاوش

ممنون اومدی و نوشتی

وحید جمعه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:15 ب.ظ http://cinse7en.blogspot.com

بیل را بکش 1 یه فیلم آشغالی خوبه ولی کیل بیل 2 یک سینمای خارق العاده است . باورمی کنی 15 بار پالپ فیکشن را دیده ام . با نقاشی های دیوید لینچ به روزم .

سلام

آره باور می کنم چون خودم یه زمانی هر جمعه صبح زود پا می شدم و پالپ رو می دیدم
به من بگو ۱۵* چند بار دیدم؟

ممنون اومدی میام حتما

پاستیلی شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:03 ق.ظ

سلامممممممممممممم
به آپ عشق من!

کیل بیل!خوبه خوشمان آمد:دی.........خوبی؟

جالب نویسیدی.کامل نخوندما
پیج رانک چیه؟یواش بگو.خوب نیدوم چیه!

خوابم میاد
شب شما خوششششششششش

سلااااااااااااااااااام
:)

خوبم تو خوبی؟

مرسی
میدونم

یک عددیه بین صفر تا ۱۰ که به هر سایتی داده میشه که مقیاسیست برای ارزش سایت که این ارزش بوسیله های گوناگون حاصل میشه
مثل تعدلد دفعات بازدید یا تعداد دانلود از اون سایت و غیره
سایت هایی مثل یاهو و گوگل و ماکروسافت دارای پیج رانک های ۱۰ هستند و بقیه به ندرت می تونند به اون عدد دست پیدا کنند
سمت چپ وبلاگم سه تا ستاره هست ببین

خوب بخوابی
مرسی اومدی

شرور شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:31 ب.ظ

پسرم منظورت از این جمله-------> بنابراین رهبر گروه که مردی به اسم بیل است و سایر اعضای گروه با او دشمن می شوند تا اینکه در مراسم ازدواج او ، بیل و گروهش شوهر عروس و همه .............
منظورت از شوهر عروس همون داماده؟
چرااینگده پیچیده می نوسی تو؟
:(((

مامانم
والا فقط همین یه جمله رو از سایت فکسون کپی کردم ولی اگه فیلم رو ببینی میبینی که متنه خیلی هم پیچیده نیست

مرسییییییییییییی
من شرح سفر نامه میخواااااااااااام
لطفا

پ.ن:
شرح میخوام مو به مو

گیلاسی یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:27 ق.ظ

اون توصیف کارتون تام و جری بعد از حرفی که به شرور گفتی یه ساعت منو خندوند !

سلااااام

حالا بزار یه بار هم برعکس بشه ... بلاخره ما هم تونستیم گیلاس خانومی رو بخندونیم

ممنون

پ.ن:
اصن انتظارش رو نداشتم ولی بعد یه سال تازه وجدانم آروم شد.
ممنون

الهام یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:29 ق.ظ

سلام داداشی
بابا پیچ رانک
بابا این کاره باز
تخصص
تبحر و...
ستاره ها رادیدم از این که دل میلیونها خواننده را شاد کردید ممنونم
کلی حال کردم با این جمله خودم
البت کپی رایتش مال ...
دانی که
وای ببخش باید فوری از سایت دانشگاه برم بیرون
دوتا آقاهه وای وای بوی گل محمدی می دن اونم از اون عطرای شاه عبدالعظیمی
می ترسم سر درد کنم
هر چند همینجوریش هم ته سر درد دیشبو دارم
هوار هوارتا
مراقب خودت باش
بای

سلام خواهری گل

مرسی :)
لطف دری
دانم

شاه عبدالعضیمی
:))))))))))))))))))

هوار هوارتا (جدید و جالب بود)
مرسی چشم

خدافس

حسین یوسفی یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:35 ق.ظ http://hossein-ussefi.blogfa.com/

سلام
احساس جان ممنون که سر میزنی و لطف میکنی راستش من تو این مدت کمتر تونستم به دوستان سر بزنم البته شما وبلاگت یک اشکال داره من چندین بار میخواستم بیام اما لود صفحه وبلاگت انقدر سنگین است که ادم دل سرد میشه الان ۱۵ دقیقه صبر کردم تا صفحه باز بشه به ر حال دیگه در مورد کیل بیل باید بگم برای کسانی که پالپ فیکشن رو دیدند دیدن کیل بیل کمی دلسرد کننده بود برای من که اینطور بود کونتین تارانتینو رفته رفته ضعیف تر شد اما خوب داستان عامه پسند واقعا شاهکاری است در این فیلم هنوز برای من نکات مبهم زیادی وجود داره مثلا چندین بار یک ایه از انجیل خونده میشه و هر بار این ایه به یک شکلی تعبیر میشه و درنهایت اون سکانس رستوران که ساموئل جکسون درست مل یک کشیش عمل میکنه به هر حال ممنون از توجهت به این نکات ریز

سلام
خواهش

مال آهنگ وبلاگه فک کنم باید برش دارم

شکی نیست که ظعیف تر شده ولی خوب بعضی ها معتقد هستند که کیل بیل یه اثریه که ارزشش بعدا معلوم میشه ... والا نمیدونم ولی کار ارزشمندیه حد اقل کسی میدونم نمیتونه مثش بسازه

مرسی اومدی

حسین یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:57 ق.ظ http://www.cinematik.blogfa.com

سلام آقا حالتون چطوره
سایتون سنگین شده
نه آپ می کنی
نه سر میزنی
نه جواب اس ام اس میدی
دلواپس شدم پسر ... نکن اینجوری با خودت ... من که میدونم چته

با فیلم در حال و هوای عشق اثر کاروای-وانگ بروز هستم بیا شاید سر حال بیای
چیکارت کنم که دوباره آپ کنی؟ ... تموم فیلم های کاروای که هرکودومش به جونم بسته رو بهت میدم ولی اینجوری نرو تو لک ... ;( ... باشه؟

مرسی
بیا پس منتظرم


سلام . چطوری آقا احسان . خوبی ؟ دلم برات تنگ شده بود . اونقدر اومدم وبلاگت اما باز نمیشد .
احسان جون چیکار کنم ؟ دستم به قلم برای وبلاگم نمیره . یه جورایی تو ذوقم زده شده که برای وبلاگم بنویسم . فعلا که برای خودم مینویسم و برای خودم فیلم میبینم و برای خودم کتاب میخونم .
چند تا فیلم بسیار عالی هم تو این مدت دیدم . کاش میشد با هم میچتیدیم تا دربارشون حرف بزنم . یکی از اونها که داره دیوونم میکنه پنهان میشاییل هانکه هستش . آقا هر چی از این فیلم بگم کم گفتم . تا به حال اثر مینیمالیستی به این شاهکاری و کاملی ندیده بودم . این جور فیلم ساختن سخت ترین کار دنیاست . لولیتای آدرین لین هم خیلی برام جذاب و جالب بود .
دلم برات تنگ شده . من نمیتونم بروز کنم . اما خواهشا تو سریع تر بروز کن . خواهشا .
مواظب خودت باش . خداحافظ .

سلااااااااااااااااااااام آقا مخلصیم

میدونم چی میگی
میدونم
بیا بیرون و بنویس نه ادبی اونجوری که از فیلمه خوشت اومده ... اصن فرض کن کسی وبلاگت رو نمیخونه ... برا خودت بنویس

منم همینطور
چشم لطف داری

چشم خدافس

پاستیلی یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:08 ب.ظ

سلام جناب سه ستاره:دی

منم کیف کردم حتی
خوبی؟خوشی؟

خوبم من.............................چه میکنی؟

اولین بار که کیل بیل رو دیدم..بچه بودم!بار بعد یکمی بزرگتر
حالا احساس پیری مفرط میکنم:دی

زندگی میگذرد.....به سلامت بگذر پلیییییییییییز

شاد باشی............................دوتا

سلام خانم تک ستاره :) دانی

خواهش
خوبم تو خوبی آره؟

ممنون خوبه میگذره ... خوبه چرا ناشکری کنیم

:) نگو دیگه اینو
پیری مفرط میدونی که می کنی؟
وقتی که رسما عروس شدی خوب؟ ... همه بهت توجه می کنند خوب ؟ اونوقت اگه دختر خاله ای دختر عمه ای کسی بیاد و عروس بشه خوب؟ همه توجهشون از تو معطوف به اون میشه خوب؟ اونوقت یه حس بدی به آدم دست میده
یجوریه باید تجربه کنی تا بفهمی
بعد یاد من بیوفت و بگو خدایا هرجا هست مشکلاتش راحت حل بشه جوری که خودش هم نفهمه

مرسی که خوبی
منبیشترمنبیشترمنبیشتر

پاستیلی دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:51 ب.ظ

سلااااااام
خوبی؟این کامنت و جوابش عییییییییییین قدیما بود
تو گذشته رو دوست نداری.دانم
اما چون خوب گذشته..من دوسش دارم

ممنون

خوبم..سرم شلوغ
جالب گفتی..باشه وقتی تجربه کردم.مطمئن باش یادت میوفتم

مشکلات همه حل شه..........................الهی

روز خوششششششششششش

سلام به خانوم گل برسانید لفطا

دوتا

سلاااااام
خوبم مرسی
آره مثه قدیما
دانم :)

خواهش

خوبه خوشحالم
مرسی

الهی

روز تو هم خوش خواهری

حتما

منبیشترمنبیشترمنبیشتر

[ بدون نام ] جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:45 ب.ظ http://www.sellmovie.blogfa.com/

سلام
خسته نباشی
با فیلم های جدید در خدمتیم

سلام
شما هم خسته نباشید
حتما میام
مرسی

مریم چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:21 ب.ظ http://maryamu.blogfa.com

سلام
خسته نباشید.مطلب بسیار جالبی بود.ممنون.

سلام
شما هم خسته نباشید
لطف داری
قربانت

نهال چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:25 ب.ظ

سلام
من الان خیلی خجالت میکشم ....
ببخشید که نمیاییم اینجا . خوبی شما؟؟ ما که خوبیم هر وفت ای داداچمو یه فیلم میاره ما یاد شما میفتیم .خیلی دوست دارم فیلمهایی که میاره رو ببینم ام ادلم نمیاد .....الان یه سون دارم یا یه پالپ فیکشن ...اما تا شما بهمون نگی که قبل فیلم دیدن باید چه تدابیری بیندیشم با دست بهون نمیزنیم ... راستی فیلمها زبان اصلی منم که تو زبان احمق چیکار کنم؟؟؟؟
راستی تی وی بیگ فیشو نشون داد اما من که خیلی توی این چیزا احمقم فهمیدم که بهش گند زده بودن
خوشجال شدیم اومدی اینجا! موفق باشی و اینا
خدافظ

سلام
خواهش اتفاقا چند روز پیش که کتنکت شدم دیدم چراغت روشنه ولی فرصت نبود باهات حرف بزنم

خواهش

میام یه سری بهت میزنم یا آف میزارم

ممنون اومدی

soushians پنج‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:35 ب.ظ http://critics.ir

salam
kheili jaleb bood.cinemaaye tarantino kheili harfa dare vase goftan.age chize dige ham gerefty azin film ahatman benvis
tak ecare

سلام
خوشحالم خوشت اومد
حتما
ممنون اومدی

مرجان یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:24 ب.ظ http://anemone.blogsky.com

سلام
شما از شهرام خبری نداری ؟

سلام
حالش خوبه / نگران نباش
خونه ماست ... توی حیاط قدیمی کنار حوض
زود میاد

حسین یوسفی دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:54 ب.ظ

سلام احسان جان به روز هستیم خوشحال میشم بیای

سلام حسین جان
ممنون لطف کردی
حتما

مهران چهارشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:50 ب.ظ http://KAKTOOSS.BLOGSKY.COM

سلام

داداش تو این خونه قدیمیه حال داد این چند روز ...هی با خودمون خلوت کردیم و هی فکر کردیم ...

گاهی دمی به خمره زدیم و نا پرهیزی کردیم و اومدیم تنی به اب زدیم ....ای حال داد...ای حال داد...جات خالی ..

خلاصه که کلی خوش بودیم تنهایی ...دمت گرم ...کلید رو دادم به همون بقالی سر محل ...مارفتیم داداش !

سلام
خوشحالم تونستم برات کاری بکنم
ارادتمند شما هستم

زت زیاد داش

پاستیلی شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:31 ق.ظ

سلام
دلم برا اینجا یه اپسیلون شده بود!

خوبی؟خوشی؟اینجا مثه خونه پدری میمونه
اون یکی وب مثه خونه مجردی

اینجا بیشتر انس دارم

خوبم
سرم شاوغ

شب خوش

خوبی؟؟؟؟؟

سلام
:)

خوبم مرسی
لطف داری
اینم راس میگی آره یجوریه

منم همینطور

خوشحالم
دانم

شب تو هم خوش
موفق باشی

آره خیالط راحت
مرسی که بفکرمی

مهران شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:06 ق.ظ

چاکریم داداش ...

آقا ارادت داریم ... صفای قدمت

پاستیلی یکشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:41 ب.ظ

سلام

آپ نمیکنی؟؟؟؟؟؟؟؟

این مهران خان همون داداش خودمونه که:دی

سلاااااااام

سلام

چرا منتظر بودم مثل همیشه تو بگی ... چشم

آره پس چی !!!

سلام خواهریگلیجونی

مرتضی نصر یکشنبه 10 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:10 ق.ظ

میگم سلام خوبی این جمله را ده بار سریع بگو:
گربه گنده گرده گنبذ(گنبد) خوابیده. (goodby)

میگم سلام

نمیتونم بد اصفانی :))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد