MAX PAYNE

تحلیل فیلم / دلنوشت های سینمایی

MAX PAYNE

تحلیل فیلم / دلنوشت های سینمایی

سواد بصری - حلزون و مارپیچ لگاریتمی






طبیعت خود هنرمند بزرگی است
این سخن "گوته" شاعر بزرگ آلمانی است کخ طبیعت را منبع بزرگ الهام هنرمندان میداند
و حتی به آنها توصیه میکند که برای آنکه اثر هنری خود را با معیار ها و ارزش های زیبایی پایه ریزی کنید
باید ابتدا طبیعت را مطالع کنید.

طبیعت دارای نمونه هایی است که چشم آدمی به ندرت می تواند در اولین نگاه رموز آنرا دریابد.
گاهی نمونه هایی دیده می شود که از مبانی ریاضی بسیار پیچیده ای برخوردارند.
مثلا "حلزون" یکی از نمونه هایی است که دارای شکل متناسبی است و پوسته روی آن بصورت "مارپیچ لگاریتمی"
تشکیل می شود تا قسمتهای مختلف بدن آنرا در خود جای دهد.


یک نمونه دیگر حباب کرهای شکل است که حد اکثر حجم هوا را در حد اقل سطح گنجایش جای می دهد.
اما پیچیده تر زمانی است که با ازدیاد حباب ها تعداد آن به پنج یا بیست یا صد یا بیشتر برسد.
دو حباب کروی که بهم متصل می شوند قسمتی از جدار منحنی که
در بین آندو مشترک می گردد بصورت مسطح در می آید و حجم جدید آن شکل پیچیده ریاضی را پدید می آورد

نظرات 1 + ارسال نظر
گیلاسی سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:28 ب.ظ http://cherrylady.blogsky.com

هم جالب و هم پیچیده بود در ضمن من یه سری از عکسها رو ندیدم که... اینطوری فک کنم فقط قاطی تر کردم (:*
اقا من یه سوال برام پیش امده.... !!!! این نادر رو از کجا اوردی؟؟؟؟؟ من اینهمه جیغ زدم داد زدم گفتم امیر ندیدی یعنی ؟!
در مورد اون رو ندادن به مردا پایه ام اساسی .... (:*
لینک ما هم قابل شما رو نداره...هستیم در خدمت هم و از نظرات یه روانشناس استقبال می کنیم شدید (:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد